Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, January 14, 2007

Regnträning!

Idag skulle jag åkt iväg och tränat apprortering nere i Sorunda. Det var evigheter sedan och något jag sett fram emot. Men när jag vaknade regnade det som sjutton och blåste också så det var bara att inse att det inte skulle gå. Jag vågar inte utsätta mig för kyla och att bli genomblöt innan jag är helt ok. Sedan visade det sig att jag har en av mina dåliga dagar så det var nog tur att jag inte åkte i alla fall. Men hundarna måste ju ut så jag gick till skolan igen. Sabina fick börja med rutan och jag kom på vad jag gjorde för fel igår. Jag hoppade över ett steg i kriterieplanen och det straffade sig direkt. Idag gjorde jag rätt och träningen gick bra utan en enda miss. Freddie satt och ylade medan vi jobba och diskvalivicerade sig för att få träna. Varför har han börjat med det? Måste fundera på vad jag ska göra åt detta. Jag misstänker att det är när skålen kommer fram för Freddie älskar externbelöning. Jag var i alla fall genomblöt och gick raka spåret hem. Får träna lite avlämningar inne senare.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home