Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, January 01, 2007

Jag såg Freddie pussa tomten jag!

Så var det ett nytt år igen. Husse och Matte var borta på fest och hundarna hemma med barnen och några kompisar till dom. Allt hade gått bra och hundarna hade fått varsit stort märgben att gnaga på och det räckte hela kvällen. Jag är så glad att dom inte bryr sig om smällandet när dom är inne. På festen vi var på hade några med sig en ursöt liten staffordshire terrier. Hon tyckte inte det var kul när det smällde och fick därför följa med på fest. Vi åt god mat. Det var knytis och värden och en kompis till honom är kockar så det blev mycket god mat. Själva tog vi med god sushi som Niklas gjort. Själv tog jag det lugnt och tänkte köra bil hem. Det var skönt för jag vaknade ganska pigg i morse vid halv tio av mig själv. Hundarna sov. Släppte ut hundarna på baksidan och efter att dom fått frukost somnade dom om. När Niklas kom ner fick jag med honom ut på en promenad. Jag tyckte han behövde luftas lite och det var skönt att få lite luft. Vi släppte hundaran i en skogsdunge och så gömde jag lite godis i ett träd. Oj va dom tycker det är skoj men som vanligt var det Sabina som hittade de flesta. Eftersom jag hade hållhjälp fick Niklas ta Sabina och så körde jag lite stadga med Freddie. Började med godis som jag kastade frestande upp i luften. Freddie satt kvar. Tog fram snörbollen och lockade med och det gick bra tills jag sprang iväg med den. Då blev jag nästan tacklad men jag lyckades få undan bollen. Nästa gång satt Freddie kvar. Vi avslutade med lite dragkamp och gick sedan iväg till husse och Sabina. Passa på att träna stadga i fotgående genom att locka med godis framför nosen och kasta iväg det. Freddie fatta snabbt och gick fint vid sidan.

Jag har laddat upp lite julbilder.

Det här är pepparkakshuset som mina barn satt ihop och dekorerat så fint.
Sabina har fått tag i en kanin som tyvärr inte finns kvar längre mer än några pälsremsor.
När det lagas julmat är hundarna såklart på plats i köket

När lillhusse Filp lägger sig på golvet passar Freddie på
På julafton var det många att pussa, här blir farfar tvättad
Och så klart måste man pussa tomten som har ett så fint skägg

2 Comments:

  • At 9:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej! Har du msn, du får väldigt gärna lägga till mig (fanny@twiggy.se).

     
  • At 1:47 AM, Anonymous Anonymous said…

    Gud vilka härliga pusskort på freddie, en riktig pussgurka ju

    kram
    Fran

     

Post a Comment

<< Home