Labradorerna Sabina & Freddie

Thursday, December 21, 2006

Släktgalleri!

jag har roat mig med att samla ihop bilder på Sabinas och Freddies föräldrar.
Det här är Scampi, Freddies pappa. En dålig bild men den bästa jag har på honom i helfigur. Scampi är tyvärr borta idag men var en härlig hund. Jag hoppas att Freddie fått många goda egenskaper från honom.

Charma, Freddies mamma. En härlig tik och en fantastisk mamma.
Siri som är Sabinas mamma. Man ser varifrån hon fått sina lockar.
Sonny, Sabinas pappa. Dom är ruskigt lika till utseendet. Jag har bara träffat honom en gång på en utställning och det var en mycket vänlig herre. Även han är lite lockig.

Projekt hundfritt sovrum gör framsteg. Igår kväll stod 2 olyckliga hundar och titta in på oss. Men jag dök ner med näsan i Labradoren (tidning) och dom gav upp efter en stund. Sen var det lugnt tills morgonen då klockan ringde. Att snoza tyckte hundarna var väldigt onödigt.
Igår var det latmansrastning. Mötte labradoren Lisa med matte och släpte lös Freddie så han fick rasa av sig. Sen kom labradoren Orby med matte som också fick vara med. Lisa och Orby leker varje dag men det är inte min melodi att släppa hundar och stå och prata. Men ibland kan det vara skönt när man inte har orken att motionera hundarna själv. Sabina var med på ett hörn men ska mest leka polis så det blir inte mycket lek för hennes del. Freddie hade kul i alla fall. Idag var Freddie så träningssugen så jag passa på att träna visselsignaler. Börja med inkallning och Freddie kommer som ett skott. Han blir så glad när han ser att jag tar pipan i munnen så jag får smyga lite. Blåste några stoppsignaler och kasta köttbullebitar och avsluta sedan med söksignal där jag la godis snett bakom, blåste stopp och sedan söksignalen. Freddie han kommer ihåg fast det var ett tag sedan vi gjorde övningen. Sabina störde inte alls för hon hade hittat en hög med äpplen. Det är tur hon har plåtmage.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home