Labradorerna Sabina & Freddie

Wednesday, December 06, 2006

Fyllehund!


Ja det här är ingen fyllehund utan en jobbarkompis nyinskaffade lilla shäfervalp Seja. Hunderiet smittar av sig :-)

Igår satt husse Niklas i soffan med en öl i handen och titta på tv. Niklas såg inte men jag att Freddie smög sig fram och slicka i sig av den goda drycken. Det var tydligen gott för när jag uppmärksamma Niklas om vad Freddie höll på med så visa Freddie med all tydlighet att han ville ha mer. Husse tyckte det var väldigt skoj och ville hälla upp ett fat åt Freddie men jag satte stopp. Någon måtta får det vara! Husse och Freddie har ett väldigt specielt förhållande. Dom har sina ritualer med lek och kel och Freddie älskar sin husse. Jag tror at tom Niklas bara släppte på sina principer skulle dom kunna träna riktigt bra ihop. Men han deklarerar klart och tydligt att Freddie minsan inte är hans hund. Han var ju helt emot att vi skaffade honom. Men jag ska nog locka honom att hjälpa till lite, hihi.

Freddie fick träna avlämningar igen i köket. Det går riktigt bra men jag måste tänka på att inte köra för många repititioner för då kommer stressen och tugget. Att avleda med godis fungerar utmärkt, då håller Freddie dummyn helt still i munnen med ett alldeles lagom grepp och bara väntar på klick eller tack. Ju mer jag frestar ju bättre håller han. Idag ska jag göra övningen ute i trädgården har jag tänkt och så ska Sabina få träna apportgrepp ute. Ska passa på att borsta dom ordentligt och frisera svansen. Sabina ska vara med på rasparaden på stora Stockolm på lördag och måste vara fin. Freddie skulle också få gå men jag tror inte jag klarar av att hålla 3 hundar varav en studsboll för att använda Jills beskrivning av våra galningar. Nu blir det Sabina och Jaanas Bonzo som ska visa upp sig. Det blir nog ett vackert par.

2 Comments:

  • At 3:25 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ja ibland är inte hundarnas vanor helt sunda :-) En av Doppings favoriter är Gin & tonic !!!!

     
  • At 4:22 AM, Blogger Tina said…

    Ojoj då gäller det att ha koll på drinkarna :-)

     

Post a Comment

<< Home