Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, November 28, 2006

Grå, grå, grå

Usch vilket trist väder det är, mörkt och grått. Enda positiva är att det inte är kallt så man slipper vantar. Vantar och klickerträning är ingen bra kombination. I morse gick vi till skolan, det är så bra att träna där för det finns staket som man bara trär koppelhandtaget över så sitter hundarna fast. Det går snabbt att byta hund. Börja med Freddie eftersom Sabina verkade mer intresseras av att klia sig och tvätta onämnbara kroppsdelar. Vi körde stå mitt på plan utan staket och det gick jättebra idag. Freddie klarade att stå fast jag drog gobiten över huvudet på honom. Svårast är när jag stoppar handen i fickan men till slut klara han det med. Sabina fick träna på att backa och det gör hon bra. Hon tar ett par steg nu så fot hon ätit upp godiset så jag ska öka avståndet lite och se om det går lika bra. Efter träningen fick hundarna springa lösa men det slutar alltid med att Freddie kommer in för att få göra någon övning och Sabina parkerar sig vid min sida hela tiden och vill göra något. Det här ska jag vara glad för och ta med mig till skogen men lite jobbigt är det att dom inte kan springa runt och ha lite kul på egenhand. Det går inte ens att träna inkallning eller stoppsignal för Freddie har stenkoll på vad jag gör.
På lunchen gick vi till utkiksberget men det blev bara tråkig koppelpromenad. Fick flera träningstillfällen på hundmöten och det går verkligen framåt. Freddie har nästan helt låtit bli och skälla på andra hundar utan tittar bara och tar sedan kontakt. Ikväll hoppas jag att jag orkar åka iväg och träna lite med Fransan och Jessi. Är så trött på den här hostan som tar all kraft. Jag har inte tid att vara sjuk längre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home