Labradorerna Sabina & Freddie

Thursday, November 23, 2006

Lite mera träning

Idag känner jag mig lite piggare och tog med mig hundarna till skolan. Körde igenom fotgående, ställandet, inkallning och fjärr med Sabina. Jag var inte riktigt nöjd med fotgåendet men det är ok. Tänkte på att göra snälla svängar och halter, nu får jag väl DK istället :-). Båda ställandena var skitsnygga och jag är så glad att jag äntligen lyckats få ordning på inkallningen. Det känns säkert nu. Jag gjorde ett extra skifte på fjärren och då satte sig inte Sabina upp, där ser man vad dom lär sig vanor snabbt. Lite sent att tänka på det men något att träna på framöver. Freddie fick träna stå och det gick jättebra, äntligen börjar det lossna. På tillbaka vägen stod labbarna Lisa och Orby med mattar så vi fick jättebra träning på att närma sig hundar utan att kasta sig ut i koppel. Det gick jättebra tills Lisa smet. Det blev lite rörigt men alla lugna sig när matte fått tag i rymmaren. Det här blev alldeles lagom för att hundarna nu är trötta och sover igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home