Labradorerna Sabina & Freddie

Wednesday, November 22, 2006

Lite aktivering

Igår kände ajg mig så pass pigg att jag tänkte göra något med hundarna inne. Började med att klippa klorna och det tar ju en liten stund. Freddie är så kännslig om sina baktassar och morrar och har sig när man försöker klippa. Men med lite lugnande klappar så klarade han det med. Efter det gömde jag varsin godis till dom. Sabina hittade snabbt sin, det blev nog för lätt och det var bra träning för Freddie att få sitta och vänta. Sen gömde jag en åt Freddie och han var för rolig, han vill ju springa runt i 190 men det går inte inna för då halkar man bara. Så man riktigt såg hur han ansträngde sig att trippa omkring i normal takt. Det kanske är nyttig koncentrationsövning bara det. Sen fick det räcka tyckte jag.
Idag var det premiär för att gå ut med hundarna. Freddie gick som ett ljus, så uppmärksam och mån om att göra rätt. Bad om lov för att få kissa och så. La ut 2 godissök, ett på vardera sidan om stigen och skicka Sabina först. Det tyckte inte Freddie var rätt utan försökte sticka han med. När Sabina var klar var planen att vända mig om men Freddie var så skakig och het så han fick gå en fotpromenad och lugna sig. När han kommit ner i varv lite skicka jag honom. Nu såg jag att han behövde bajsa och mycket riktigt, springande i hukande ställning fortsatte han söka samtidigt som han bajsa. Snacka om att jobbet går före allt. Oj va jag skratta, han såg för knäpp ut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home