Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, November 07, 2006

Massagekurs och bilelände

På väg hem från jobbet igår så skrapa det från höger bak. Åkte iväg på massagekursen och det fortsatte skrapa. Hemma visade sig det att bromsoken verkar ha låst sig och skivan var alldeles försörd. Nu har jag fått ägna morgonen åt att hitta en verkstad som kan fixa det här snabbt. Tidigast torsdag är senaste budet. Suck, jag som tänkte åka och träna ikväll. Imorgon får jag i alla fall låna Niklas bil för han ska sitta och mixa inspelningen dom gjorde förra helgen. Och jag som hade tänkt investera i ett par nya Lundhagsbyxor. Dom får vänta ett tag till.

Kursen igår var i alla fall bra. Men lokalerna inte så ändamålsenliga. Kallt och trångt när vi skulle praktisera. Den här gången var det ben och bål som vi gick igenom. Anna pratade också en hel del om hur man ska värma upp hundarna och hur viktigt det är att dom får kyla ner musklera långsamt efter arbete. Tänk på när man rider hur noga man är att skritta av hästarna. De andra ville att Anna skulle gå igenom stretching också. Det kan ju redan vi men det är alltid bra med repitition. Fick ialla fall bekräftat att det inte alls är nödvändigt att stretcha varje dag för att underhålla smidigheten i musklerna. Eftersom Annas hund är lien och dessutom var rätt ovillig så erbjöd jag att Anna skulle få visa på Sabina. Hon var jätteduktig och hade bra rörlighet i alla muskler trots att jag slarvar med stretchningen. Det blir mest när hom jobbat hårt.

Imorse jobba vi på med Freddie ligg. Han poppar upp så fort jag klickar så fokus blev att han skulle ligga kvar och det fick jag fram. Men det är en bit till stimuluskontroll. Sabina var för trött för att träna, hon ville bara nosa. Jag får ta ett pass med henne ikväll, vi ska ju tävla snart och behöver sy ihop momenten.

3 Comments:

  • At 4:28 AM, Anonymous Anonymous said…

    Åh nej vad jobbigt med trasig bil :o/

     
  • At 1:16 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nu blev jag nyfiken, det var två skyttar på provet. Nils och Sten, Nils faller bort direkt och Sten har jag fått för mig bor åt Växjöhållet till. Fast han kan ju förstås vara med i ert jaktlag i alla fall:-)

     
  • At 12:59 AM, Blogger Tina said…

    Men han heter Nisse? Kan det ha varit något annat prov?

     

Post a Comment

<< Home