Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, October 27, 2006

Tråkigheter

I gårkväll fick jag reda på att en kille i jaktlaget hade varit pilot på planet som störtade i Göteborg. En trevlig kille som efterlämnar fru och 2 barn. Men då är det skönt att man har hundarna så att man kommer ut på promenad och får skingra tankarna. Trots detta så blir det älgjakt i morgon. Jag tycker det är bra så får vi träffas och prata om det som hänt.

Igår på eftermiddagen regnade det och jag hade minimal lust att gå ut. Jag tog med mig Freddie ner på ängen och 2 skålar som jag ställde med ca 50 m emellan. Sen fick Freddie gå fot och jag blåste först stopp och fortsatte framåt, vände mig om och skicka på ut. Nästa gång höll jag fram handen som för ett linjetag. Freddie kom ihåg och höll sig kvar i väntan på kommando. Efter det blåste jag stopp igen under fotgåendet och gick den här gågnen i 90 grader ut åt sidan. Skickade på sidodirigering åt motsatt håll mot Freddie var vänd. Avsluta med ett sista linjetag. Det här var det länge sedan vi tränade på men ändå sitter det. Jag var riktigt nöjd.

Idag har vi gått förbi skolan och det kom 5 flickor och ville hälsa. Hundarna fick sitta och så fick dom komma fram en och en. Det gick riktigt bra och är ypperlig träning. Freddie var väl lite lätt i baken men satte sig när jag påminde. Det är ju så roligt med barn. Imorgon följer hundarna med på jakten. Sabina ska gå i drevet och Freddie sitta i bilen. Kanske så får Freddie gå kopplad något drev, jag får se. Sabina springer lös och stöter rådjur, det gillar hon. På kvällen ska jag åka och träffa alla träningskompisar som går kurs för Jens Palmqvist i helgen. Jag tänkte vara med på middagen.

2 Comments:

  • At 3:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kul att du kom ut på lördagskvällen och åt middag med oss :o)

     
  • At 6:42 AM, Blogger Tina said…

    Tack för att jag fick komma. Det var jättekul att träffa alla. Rapport kommer :-)

     

Post a Comment

<< Home