Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, October 16, 2006

Det har gått upp ett ljus för matte!

Lite frustrerad var jag igår efter Anitas kommentar att jag inte behövde träna apportering med Freddie. Först så tänkte jag att det var jättetrist, jag vill ju komma igång med träningen som är så rolig. Men nu har jag sovit på saken och insett vad Anita och flera andra försökt förklara för mig. Och då känns det genast lugnare. Freddie kan redan apportera. Han klarade faktiskt en riktigt svår markering igår helt utan träning. Söker gör han också bra och helt av sig själv. Anita tyckte att jag kunde träna 2 veckor innan jag ska på prov, det räcker. Det här har säkert varit uppenbart för alla andra medan jag gått och oroat mig för att vi ALDRIG kommer bli klara för prov. Så nu känner jag mig mer motiverad att träna stadga, fotgående och avlämningar för när det sitter så kan vi starta.

Idag har vi vilodag. Kanske åker vi och tränar lite ikväll på SSBK men jag tror både jag och hundarna mår bättre av att hålla oss hemma.

1 Comments:

  • At 1:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    Klart Freddie fixar biffen! Han är ju avlad för det. Du behöver bara fixa lydnaden och stadgan. Håller med om de tips du fått och det är ungefär så vi gjort med Fudge.

     

Post a Comment

<< Home