Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, October 31, 2006

Massagekurs

Igår var Sabina och jag på massagekurs. Det var Lena som genom flatteklubben arrangerat den och eftersom det var dåligt deltagande fick vi chansen. Det är jag väldigt glad för. Anna som höll kursen var riktigt duktig och vi fick både teori och praktik. Hon pratade en hel del om hur man ska sköta hundar som arbetar överlag också med uppvärmning, nervarvning, träning och sånt. Väldigt bra. Sabina gillade att bli masserad och vi ska öva ordentligt till nästa gårn som är på måndag. Jag tror det är en bra metod att dels förebygga skador men också att lugna hundarna. Annas hund nästan somnade sittande när hon blev masserad.

I morse var jag tvungen att träna lite med Freddie. Sabina var ganska nöjd med bara promenad. När vi kom till skolan så hade någon lämnat en gungbräda där. Det hade väl varit någo agilitykurs. Den var jag bara tvungen att testa på Freddie och han trava över utan minsta problem. Inte var det ett dugg läskigt att brädan tippade över. Första gången höll jag emot men sedan grejade han det själv. Hm, vi ska kanske testa agility i alla fall. Freddie har ju alla förutsättningar att bli duktig. Sedan tränade vi stimuluskontroll på sitt. Hur svårt kan det bli. Freddie han läggersig, hoppar, sätter sig men hoppar upp snabbt igen. Så det blir först träning på att sitta kvar när jag tar fram godiset och sedan lite stimuluskontroll. Det går sakta framåt.

3 Comments:

  • At 3:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    Eizor älskar också att bli masserad men det gäller ju att man gör rätt också så du får gärna visa lite vid tillfälle.
    Kram

     
  • At 12:10 AM, Blogger Tina said…

    Det beror ju på vad syftet är. Ska man massera i skadeförebyggande syfte bör man nog gå en kurs. Jag är nog inte rätt person att lära ut sådan massage.
    Tina

     
  • At 1:14 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ja, det var ju synd jag inte gå men så är det ju ibland.
    Jag ska kolla om det finns platser kvar till LRK Ö massagekurs!

     

Post a Comment

<< Home