Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, November 21, 2006

Sjuk matte, snälla hundar!

Och en snäll familj som ställer upp och rastar hundar när matte ligger till sängs. Jag börjar återvända efter en riktig resa med hög feber och jobbig hosta i flera dagar. Måste säga att hundarna är fantastiska. Jag trodde dom skulle klättra på väggarna efter en vecka med bara tråkig koppelrastning utan någon som helst träning. Men dom ligger snällt och sover på mina fötter hela dagarna i väntan på att någon ska komma hem och ta ut dom. Visst sprätter framförallt Freddie hoppfullt till varje gång jag reser på mig i hopp om att få göra något men han lägger sig snart igen när han märker att det inte blir något.
Någon tävling blev det ju inte för oss i söndags så nu hoppas jag att jag piggnar till så pass att vi kan tävla på lördag. Måste hinna träna lite också. Fast ibland undrar jag om det inte är bra för hundar att ha sådana här tråkperioder. Det kanske sker underverk när jag kommer igång igen och saker och ting har fått sjunka in.

1 Comments:

  • At 3:11 AM, Anonymous Anonymous said…

    Jamen det är väl snudd på vetenskapligt bevisat att hundarna behöver ha "tråkperioder" emellanåt. Du ska se vad allerta och mottagliga de kommer vara och för att inte prata om vad allt har fått sjunka in och bearbetats. Du ska inte ha dåligt samvete. Man kan inte vara på topp hela tiden och ni är ju annars så flitiga.
    Kul att ni kanske kommer tävla på lördag istället. Ska hålla tummen! Fortsatt krya på dig och se till att bli ordentligt frisk nu innan du ger dig ut i regn och rusk.
    Kram

     

Post a Comment

<< Home