Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, November 24, 2006

Slut på friden

Idag har Freddies tålamod i att ha tråkigt tagit slut. Det har varit väldigt pipigt och gnälligt hela dagen och varje gång jag får hostattack kommer han hjälpsamt springande och ska pussas. Som tur är börjar jag bli piggare så jag kan aktivera honom lite mer. Gick till skolan idag igen för att köra de sista momenten med Sabina. Hon var jättekonstig. Satte sig för långt fram eller snett. En gång när jag sa fot gick hon runt mig ett helt varv, kallas det hjärnsläpp? Jättekul att sådant händer dagen innan tävling :-(. Hon skärpte till sig mot slutet men fick bara klappbelöning. Gjorde ett läggande direkt efter och då fick hon springa till skålen direkt som hon slängt sig i backen. Till sist blev det apportering med externbelöning. Förutom att Sabina satte sig 1 m ifrån mig så såg det bra ut, inte mycket tugg alls och bra upptag. Gjorde om direkt och då satte hon sig rätt.
Freddie fick träna stå och det gick inte alls. Han var så okoncentrerad så vi var tillbaka på ruta ett igen. Ingen idé att ens försöka.
Så imorgon smäller det, sista chansen att bli uppflyttad med de gamla reglerna. Måtte Sabina vara på bättre humör än idag.

1 Comments:

  • At 9:57 AM, Anonymous Anonymous said…

    Gå ut på planen och försök ha lika roligt som ni brukar så ska du se att det går bra! Glad och positiv inställning så löser sig det mesta (även om det kanske inte är helt lätt när man inte mår topp)
    Du vet att min tumme sitter som gjuten i handen ;o)
    Lycka till nu!
    Kram

     

Post a Comment

<< Home