Labradorerna Sabina & Freddie

Saturday, November 25, 2006

Tävling Nacka BK

Näha det gick inte idag heller. Formen från igår satt i både hos mig och Sabina och även om jag försökte göra som Jill skrev, vara glad och positiv så räckte det inte till. Men förmodligen hade det varit ännu värre om jag inte haft rätt attityd. Det var över huvudtaget en rörig tävling. Samling var utsatt till 7:30 och som vanligt var jag där i god tid. Men klockan hann bli över 8 innan det var dags. Eftersom jag hade startnummer 11 så tog jag det lugnt men blev plötsligt uppropad att det var platsliggning. Man hade delat upp 2:an i två grupper utan att meddela det vid anmälnigen eller samlingen. Dåligt. Jag fick springa och hämta Sabina som var alldeles i gasen och inte ens hann kissa. Hur bra är det. Men hon låg i alla fall men gav skall en gång vilket resulterade i 7 poäng. Helt onödigt. I övrigt såg det ut så här

FF: 6,5p kritik, nosar, går ifrån, sitter snett. Ja det var som igår inte bra alls.

Platsläggande: 8p, kritik DK, jag sa sitt istället för sitt upp och fick säga om. Typiskt när momentet i övrigt var perfekt. Mattemiss!

Inkallning: 5 p, kritik går långt. Det var ett understatement. Sabina stanna 3 m framför mig på mitt andra kommando. Jag sa stå en gång till i alla fall:-).

Stående: 9p kritik ojämn framförning, måste ha varit fotgåendet som strula. Skyller lite på tävlingsledaren som kom och gav mig apporten men kom på att hon glömt ställandet. Blev lite rörigt helt enkelt.

Apportering: 5 p, kritik tugg, slarv vid avlämning. Det vanliga tugget och så¨stod Sabina upp när hon lämna av.

Fjärr: 8,5p, kritik DK. Sabina satte sig inte upp så jag fick säga om en gång. Annars var det perfekt.

Hopp: 7p, kritik islag, snett avslut. Hindret var en planka för högt i mitt tycke, avlutet lite slarvigt kanske. Jag tyckte Sabina gjorde det bra.

Helhet: 8,5 p, ingen kritik.

Totalt: 138 p och ett 3:e pris.
Jag är varken förvånad eller besviken. Sabina skötte sig trots allt bra genom momenten och jag med. Det var genomgående småmissar som vi får jobba med. Vi har inte kunnat träna och förbereda oss som vi brukar. Nu ska jag gå igenom nya momenten så får vi ta nya tag i vår. Undertiden ska jag finslipa fotgåendet så vi blir 10 mässiga där.

Vi träffade Anette som Sabina och jag gick valpkurs för. Det var kul att sitta och prata. En tjej från Svartberkursen var där också och fick 159 p. Usch va retligt. Anette vann sin grupp, Grattis. Hade varit kul att se.

2 Comments:

  • At 3:40 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Tina!
    Man kan ju inte alltid vara på topp, så det är bara bryta ihop och komma igen!
    Kram Agnetha

     
  • At 3:41 AM, Blogger Tina said…

    Men det vore kul att vara i topp någon gång :-)
    Kram
    Tina

     

Post a Comment

<< Home