Labradorerna Sabina & Freddie

Wednesday, November 29, 2006

Garageträning

Bestämde mig för att åka iväg till garaget och träna idag trots att jag inte var i form. Hade planerat att stanna 1 timme men det blev 3, känns det igen. Jag kom före alla andra och började repetera rutan med Sabina. Det gick hur bra som helst, hon springer rakt på skålen i mitten. Freddie fick träna lite stå och det gick också bra. Sen kom Jessi, Fransan och Nattan och vi startade med platsliggning. Sabina låg 2,30 och det var ok. Vi behöver träna med lite mer störning som att någon går omkring men det blir för mycket för de andra hundarna. Sen körde vi alla hundarna en och en efter lottad ordning och vi var sist. Sabina fick fortsätta med rutan så långt vi kunde komma på garagegolvet. Jag tror inte momentet kommer bli några större problem. Freddie fick köra sittbelastning medan Jessi gick runt och störde. Till slut kunde hon stå över honom utan att han släppte kontakten med mig, duktig vovve. Som avslutning så körde vi fyrklövern. Jag gissade boll, kamp, godis, mig men hade lite fel. Freddie valde godiset före kampen och det var lite oväntat. Efter det här var jag helt slut och åkte hem och la mig.

I morse tröttna jag på hostan och ringde doktorn. Fick komma nästan direkt, hann precis gå en sväng med hundarna. Det visa sig att jag har lunginflammation. Inte konstigt om jag har varit trött. Nu får jag ta det lugnt och överlåta hundpromenader till familjen. Jag ska försöka träna lite innomhus som att dom får lite hjärngympa i alla fall.

4 Comments:

  • At 6:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    Usch å FYYY...Lunginflammation är inte att leka med!
    Ta det lugnt nu och se till att kurera dig och bli ompysslad av familjen.
    krya-på-dig-kramar från oss alla

     
  • At 10:10 AM, Anonymous Anonymous said…

    Lunginflammation, tro ja det att du har känt dig hängig!
    Krya på dig
    Kram/Agnetha

     
  • At 2:57 AM, Blogger Tina said…

    Tack va gulliga ni är. Ja nu ska jag sluta vara duktig och pressa mig att göra en massa saker utan bara ligga i soffan och äta praliner och bli ompysslad ;-)
    Tina

     
  • At 9:22 AM, Anonymous Anonymous said…

    Krya på dig nu och vila upp dig, inge kul med lunginflammation. Klickern är bra, då kan du träna från soffan :-)

    kram

     

Post a Comment

<< Home