Labradorerna Sabina & Freddie

Saturday, December 16, 2006

Lista om mig

Hitta den här på Frans och Jennys sida
Låång lista om mig, inget hundigt.
Läs om ni orkar.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
3, 2 hem och en till landet, bilen har jag på separat knippa.

Vilken svordom använder du mest?
Fan


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Runt 6:00


Hur många resväskor äger du?
Minst 5-6 stycken


Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Nej, jag är frusen av mig


Var köper du dina matvaror ifrån?

Storhandlar på ICA Maxi eller Coop forum, småhandlar på Vivo eller ICA

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
ta bilden!


Vilken var den senaste filmen du såg?
Da Vinci koden på DVD

Har någon av dina vänner barn?
Absolut

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett schysst landställe i skogen med sjötomt


Har någon någonsin kallat dig för lat?
Säkert, jag är lat!


Tar du någon medicin för att hjälpa dig att somna snabbare?
Nej, testade en gång och det var hemskt

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Spelar CD i DVD-spelaren så jag gissar att Da Vincikoden ligger kvar där sedan igår.


Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Chokladmjölk i så fall


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja vi pratar mycket hemlisar nu, julklappshemlisar :-)


När var senast någon stötte på dig?
Någon månad sedan och det var inte kul alls.


Vad åt du till middag?
Igår åt jag biff med lomanders beanaisesås, bönor och ugnspotatis


Använder du huvtröjor?
Nej


Kan du vissla?
Ja


Har du någonsin deltagit i en demostration?
Oja fast det var när jag var ung


Vem var den senaste som ringde dig?
Svärmor


Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Jag älskar berg-och-dalbanor


Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig?
Säkert


Vilket riktnummer befinner du dig i?
Nollåtta.


Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja allt som visades på tv och bio


Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Måste vara Farsta som är närmast och det är väldigt stort. Säkert över 100 butiker

Hur många syskon har du?
Två systrar


Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej


Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen


Äger du några band t-shirts?

Ja jag har sparat mina Queen


När flög du senast?
I september till London eller från London blir det ju


Hur många stolar står runt ditt köksbord?
6
Läser du för skojs skull?
Ja absolut


Pratar du några andra språk?
Engelska, Tyska och lite Japanska


Diskar du din egen disk?
Nej sällan, det sköter min man


Har du gråtit offentligt?
Ja det har hänt


Har du en stationär dator eller en laptop?
Både och men använder laptopen mest


Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja jämt

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Ja egentligen skulle jag vilja tatuera mig men jag vågar inte


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej det är inte nödvändigt men trevligt

Kan du kasta macka?
Nej


Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej


Vem har du med dig in på bion?
Min man


Vem var din favoritlärare?
Måste vara Teknikfröken Eva på gymnasiet.


Vad har du för väder?
5 grader, mörkt, vindstilla och uppehåll


Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Ja.


Har du en blogg?
Ja.


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Matte är rätt kul, systemteknik var kul också


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Prestiglös


Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Konstig fråga men ja jag blir oftast mer attraherad av insidan än utstidan


När sov du senast på golvet?
Ja det måste vara när vi bodde i Japan, 5 år sedan alltså.


Vilken är din favoritdrink?
Seabreaze
(osäker på stavningen) Vodka, tranbärsjouse och grapfruktjouse.


Gillar du din boende situation?
De är ok men jag skulle hellre bo på landet. Annars är det nära till det mesta men ändå ett lugnt område.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
7-8 timmar


Äter du frukost dagligen?
Ja annars fungerar jag inte


Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Jo ganska ofta


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ja det gjorde jag och prata jag inte fick jag skulden ändå


Vilken är din favoritfrukt?
Persimoner


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja


Hur gammal blir du nästa födelsedag?
43

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Både och. Stavar som en kratta men blir irriterad när andra stavar och framförallt avstaer helt galet.

Tror du på liv på andra planeter?
Jo nått liv borde det finnas


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Det var nog min man, han hade lågt blodsocker och betedde sig idiotiskt.


Tror du att Gud är man eller kvinna?
Man


Vad var det senaste du åt?
Te och mackor


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Motsatta


Hur valde dina föräldrar ditt namn?
jag vet inte, det var väl poppis då, väldigt många i min ålder heter Kristina


Gillar du senap?
Ja, Amora är favoriten, fransk


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Oj jag ältar fram och tillbaka

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja det är en dröm


Sover du på sida, mage eller rygg?
Sidan


Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej

Tycker du om att krama folk?
Nej, bara mina närmaste


Skulle du säga att du är trendig?

Nej knappast

Äger du en digitalkamera?
Ja.


Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Jag skulle nog känna mig smickrad men tacka nej


Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Boba fett


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Jag läser mest deckare och hundböcker men Tisdagarna med Morri berörde


Tycker du att du är attraktiv?
Nä inte så värst

Vad är du allergisk mot?
Inskränkta människor


Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Allt som inte skadar någon annan är ok

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ingen aning

3 Comments:

  • At 11:42 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kul att du plockade med dig listan!
    Den var låång med ganska trevlig en sysslolös fredagskväll.

    Krya på dig!

    /Jenny & Vitus

     
  • At 12:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    Oj, vilken lista men klart man orkade läsa. Kul!
    Roligt med lite fina bilder här.
    Hoppas du orkar komma i morgon. Jag lovar att pyssla om dig och bära med stol till dig ;o)
    Maria hade tydligen också haft lunginflammation så jag får väl plocka fram två stolar :o)
    Hälsa familjen!
    Kram

     
  • At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kul att läsa listan, och klart man orkade läsa till slutet :-), det är ju så spännande...hihi

    krya på dig

     

Post a Comment

<< Home