Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, December 11, 2006

Blodgivning

Idag har Sabina var it och gett blod. Som vanligt blev hon alldeles tokig när jag svängde in på parkeringen. Det gick inte att få henne att gå fint i till receptionen. Trava fram och tillbaka många gånger innan jag gav upp. Sen kan hon inte sitta still i väntrummet utan far upp och ska kolla allt. Vi började med vägning, 28 kg visa vågen. Det behövs mer motion för maten kan jag inte dra ner på mer. När vi vänta satt Sabina och smågnydde och så fort någon sköterska kom så skällde hon för att inte riskera att någon skulle missa henne. När det blev hennes tur så släpar hon in mig i undersökningsrummet och hoppar upp på bordet och sträcker fram tassen för provtagning. Tokhund. Det märks att Sabina börjar bli van för det är inga problem att raka halsen eller sticka henne. Lite otålig blev hon mot slutet, det var allt. Belöningen är en hel skål köttbullar så gissa varför hon gillar att ge blod. Jag passa på att fråga om en liten knöl Sabina har i armhålan men det var nog ingen fara. Jag ska hålla koll bara så den inte växer. Vi fick vår säck med mat och så fick Sabina hoppa in i bilen och Freddie komma ut. Passa på att väga honom och vågen stanna på 26 kg. Jag trodde han skulle väga mer. Köpte en klofil, en gummikarda och en antispillskål. Härligt att få shoppa lite efter missen med mässan.
Nu snarkar hundarna gott i soffan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home