Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, December 08, 2006

Besök

Igår kom min mamma på besök. Hundarna är alldeles galna i henne så det blev ett välkommet avbrott i tristessen. Själv konstaterade jag att efter 2 timmar av att sitta och prata och fika var jag helt utmattad. Så illa är det. Hundarna var också trötta så det blev en lugn kväll. Jag var os doktorn igen på morgonen för jag kunde inte tro att det ska ta sådan tid att bli frisk, men han sjukskrev mig veckan ut och sa att jag fick ha tålamod. Lungorna lät bra i alla fall så jag får väl fortsätta vila. Men det är så tråååååkigt. Man har ju inte precis lite att göra heller så¨här inför jul.
Trädgårdstränngen i onsdags blev ett fiasko. Började med Sabina som jag föröker få att hålla apporten när jag tar i den men hon släpper direkt. Orkade inte hålla på så länge, det tog på krafterna. Efter borstning och svansfrisering fick Freddie komma ut. Han studsa fram alldeles överlycklig så det blev till att samla upp honom med vanligt fotgående. Men när vi gick in i trädgården satt han och skaka av förväntning så det var bara att glömma träning. Han blev borstad istället och så gick vi in. Efter det här var jag helt slut och orkade inget mer den dagen. Freddie fick köra avämningsträning i köket igår istället. Det går sakta frammåt och jag tränar nu att han ska sitta och hålla när jag klappar runt huvudet och tar i dummyn. Det kräver fortfarande att jag har en köttbit i ena handen men målet är att jag ska kunna ha godiset gömt. Vi fortsätter idag.

1 Comments:

  • At 2:51 AM, Anonymous Anonymous said…

    Usch, stackare...att det ska ta sån tid att bli frisk. Förstår att det börjar krypa i kroppen samtidigt som du inte orkar med att göra något *frustrerande*...
    Ikväll åker vi till mässan och hjälper Maria med montern. Hoppas vi hinner ses något i helgen om du orkar ta dig till mässan!
    Ha det så bra du kan och hälsa familjen! Kram Jill

     

Post a Comment

<< Home