Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, December 18, 2006

Idag kom ett brev...

...från Bagarmossens djursjukhus. Dom hade samlat ihop de brev de fått från hundägare vars hundar blivit räddade till livet med hjälp av blodgivarhundarnas blod. Tårarna kom när jag läste vad hundarna råkat ut för och jag känner mig så glad att man kan göra något för att rädda livet på en älskad hund.

Idag har jag gått en minipromenad med hundarna och passat på och busa med Freddie. Sabina hitta äpplen och tugga på och brydde sig inte alls om oss. Passa på att träna lite fotgående också och det sitter bra. Freddie hitta bollen från söket förra veckan och sprang runt som en tok. En lustig sak som jag tänkte på igår när jag stod och titta i fönstret när husse var ute med hundarna på fältet. Dom sprang och jagade varandra och hade jättekul. Så gör dom aldrig när jag är med. Då kutar dom iväg och kommer snabbt tillbaka för att få göra någon liten övning eller busa med mig. Jag har ju verkligen tänkt på att belöna detta men förmodligen då på bekostnad av deras självständiga lek. Husse är det förmodligen ingen idé att springa till när man är lös.

Inne tränar vi stå och Freddie gör framsteg. Jag kan nu gå runt honom och han står som berget. Ju mer jag lockar ju stadigare står han, man riktigt ser hur han pressar tassarna i golvet när jag försöker fresta. Sabina får också göra sådana övningar för hon har verkligen en förmåga att steppa omkring när man ska belöna.

Till sist så missade jag både det roliga söket i lördags och 5-kampen med apporteringsträningsgänget hemma hos Jill och Peter. Buhu va synd det är om mig. Men jag känner mig faktiskt en aning piggare så det går frammåt i alla fall.

3 Comments:

  • At 10:37 AM, Anonymous Anonymous said…

    Anmälde mina hundar till blodgivning hos Blå Stjärnan men fick till svar att de inte var intresserade av den blodgruppen som labradorer har. De hade tydligen så många blodgivare redan...

    Kul att man kan göra nytta! :)

     
  • At 1:44 AM, Blogger Tina said…

    Nä jag hörde det också. Dom behöver negativt blod som oftast schäfrar har. Samtigt känns det ju bra att det finns tillräckligt om ens egen hund skulle behöva blod någon gång.
    Tina

     
  • At 1:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jag anmälde mig också för ca 1 år sen till bagarmossen, men de var inte heller intresserade....

    kul att STÅ funkar så bra

     

Post a Comment

<< Home