Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, January 16, 2007

Ny bok!

Äntligen har leveransbeskedet om min nya bok "Clickertraining for Gundogs" kommit. Som jag har väntat. Innom ett par dagar så levereras den. Jag är så spänd och nyfiken på den boken. Jag har också gått med i EFTI som står för "ett foto i timmen". Jag tycker det är kul att kolla in andra EFTI-medlemmars bilder så varför inte prova på själv. Bilderna publicerar jag här i bloggen eftersom jag är för lat för att skaffa en hemsida.

Min jaktkompis Lasse ringde igår och försökte tjata ut mig på jakt imorgon. Oj va sugen jag blev men det går bara inte. Kan inte tänka mig att Sabina är i form heller med den minimala motion hundarna får. Får helt enkelt inse att det inte blir mer jakt den här säsongen för min del.

Idag blev det en kort runda utan så mycket träning. Roligt var det att en dalmatiner vi brukar möta på våra promenader och som Freddie aldrig kan låta bli att morra åt, kunde gå förbi utan minsta knyst idag. Freddie tog fin kontakt och jag klickade för fullt och belöna. Skönt att se att den här "mjuka" träningen ger så bra resultat. Ikväll ska vi på garageträning. Ska bli skoj. Mer om det imorgondagens blogg.

Labels:

4 Comments:

  • At 8:42 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej!

    Jag blev också väldigt nyfiken på Clickertraining for gundogs! Var har du hittat den? Hälsningar Therese

     
  • At 9:39 AM, Anonymous Anonymous said…

    Spännande med boken. Törs knappt säga det men den jag beställde har legat hemma nu i flera veckor utan att jag hunnit börja läsa den men så fort denna jag håller på med nu är färdigläst så blir det Clickertraining. Visst är det roligt när det ger så bra resultat :)
    Kul med EFIT...ser fram emot dina bilder.
    Lycka till på träningen ikväll.
    Kram Jill

     
  • At 12:20 AM, Blogger Tina said…

    Vaaa Jill, har du haft den och inte sagt något!!! Har du öppnat boken då?
    Therese, hej, jag beställde boken på Canis.se
    Tränar du också retriever med klicker?
    Tina

     
  • At 1:22 AM, Anonymous Anonymous said…

    *Flå´t* ;o)
    Jo, jag har öppnat och bläddrat lite och tänkte *vojne vojne* den här måste man sitta i lugn och ro och läsa men nu snart så... :o)

     

Post a Comment

<< Home