Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, September 01, 2006

Jobbet tar för mycket kraft och tid!

Usch för att man måste jobba. Igår hann jag inte ens vara ute med hundarna en enda gång. Tur att man har barn, mamma och man som hjäler till. Freddie var i gasen när jag kom hem efter en hel dag utan att få göra något vettigt. Det märkten i morse då han började tidigt med att försöka få upp mig.
I morse fick han sig lite hjärngympa i alla fall. Sabina var inte ett dug intresserad av att träna så han fick extra mycket tid. La ut en skål med godis 2 m bakom Freddie. Sen la jag ut lite godis snett bakom på marken och gick ca 5-6 m bort. Blåste söksignal och när Freddie letat en stund blåste jag stopp. Freddie titta upp direkt och fick ut-signal till skålen. Det fungerade perfekt idag. Kul. Gjorde om med något längre avstånd och la till en dummy vid mina fötter. Det gick bra igen men dummyn såg han inte. Borde ha plockat upp den men peta lite och då tog Freddie upp den under frenetiskt tuggande. Typiskt.
Freddie var väldigt kissig och sprättig idag. Gillar det inte alls. Vi mötte goldentiken Mimma och då fick bara Sabina hälsa. Freddie fick springa lös när dom gått vidare.
I kväll åker vi till landet. Hoppas kunna lägga något viltspår och träna lite vatten. Sabina ska få leta svamp också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home