Labradorerna Sabina & Freddie

Thursday, August 24, 2006

Hemmamys och genrep!

Idag har jag jobbat hemmifrån, på distans som vi säger på jobbet. Jag är verkligen priviligerad som kan göra så ibland. Vi har dessutom fixat en trådlös router så att jag kan sitta i soffan eller på altanen och jobba. Det var flera telefonmöten så det blev soffan med en hund på varje sida. Sabina snarkar så högt att jag måste muta telefonen bara. Hundarna trivs verkligen med att ha mig hemma, det märks.
Vi var iväg till Gubbängen på eftermiddagen för att träna inför tävlingen på lördag. Jag ville känna av momenten också. Det var inget som strula idag och det enda jag inte körde så var det hoppet. Det ska jag köra imorgon. Det här känns skönt inför lördagen men allt kan ju hända.
Freddie var också med och han fick träna stadga. Jag började om från början med att dra i kopplet och sedan slänga godis. Han fick träna apportgrepp med klicker och leverpastej och det gick bra även om han tugga lite andra gången men slutade direkt. Vi träna transporter med matskålar men det kan han så bra redan och sluter upp snabbt i rätt position. Jag behövde inte vända. Bytte mot bollar och nu blev det lite svårare. Sen är det så att jag bara kan göra en transport för sedan får vi byta till bollträning. Kriteriet är att han ska komma med bollen, hålla still och inte släppa. Han har så svårt med det. Lyckades 2 gånger och då gäller det att vara snabb i reaktionen. När vi gick tillbaka så kom det några grabbar som sparkade boll, då slöt Freddie genast upp vid sidan, kul att han fattat vad som lönar sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home