Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, August 13, 2006

Freddie får dambesök!

I helgen har vi varit på landet. Igår kom kompisar på besök med bulldogen Elin. Det var en konstig hund tyckte Freddie med skäckblandad förtjusning. Elin är 9 år vilket är en aktningsvärd ålder för en bulldog och hon är väldigt bestämd av sig. Freddie visst inte riktigt vad han skulle göra men när dom nosade lite närmare på varandra blev han väldigt till sig. Sabina däremot vet vad damen går för och håller sig undan. Freddie fick sig några tjyvnyp i sidan när han blev för närgången. Vi var iväg och badade hundarna och hittade ett nytt härligt ställe med näckrosor och små öar. Perfekt för hundträning. Freddie var i innan man han säga flasklock som vanligt.

I fredags var jag en mycket dålig matte. Jag skulle ut en sväng innan jag gick och la mig och Freddie följde med som vanligt. När jag gick in följde inte han med så jag tänkte att jag släpper in honom när jag borstat tändera. Sen GLÖMDE jag honom. Kl 3 på natten vaknar jag av ett skall som kommer utifrån och inser att det måste vara Freddie. Stackarn har legat på trappen hela natten och inte sagt något. Han var så klart mer än glad at komma in och jag la mig med honom i soffan en stund. Men han verkar inte ha tagit skada, det är nog mer jag som mår dåligt av att vara så klantig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home