Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, August 06, 2006

Freddies extraklo och utflykt till Dalarö!


Här promenerar jag med hundarna på Dalarö

Igår hade vi bestämt att om alla mådde bra skulle vi göra en utflykt. Men dagen började med blod på golvet. Det var någon av hundarna som lämnade blodiga tassspår. Det visade sig vara Freddie som blödde från tassen och en undersökning visade att han hade något som såg ut som en stenbit mellan tårna. Nu kom jag på att han hållt på och gnagigt på tassen några kvällar men jag trodde det var någon slags överslagshandling för att han hade tråkigt. Stenbiten satt fast och nu såg jar att det såg ut som en liten extraklo. När jag gjorde rent för att se bättre lossnade den. Konstigt. Jag ringde djursjukhuset för att höra mig för och dom hade aldrig hört talas om något sådant. Men Freddie verkar inte ha problem med det och har inte brytt sig om tassen efter att han blev av med klon.

Så vi gav oss av till Dalarö där vi promenerade runt i den mysiga hamnen. Freddie hade bara ögon för vattnet och hade säkert hoppat från kajen om han fått möjlighet. Vi åt lunch på hamnkafét och satt och mös i solen. Hundarna skötte sig bra och låg snällt och vilade. När vi var mätta och belåtna gick vi en promenad upp bland husen. Hitta en rolig affär där bröllopspresent inhandlades. Niklas bror ska gifta sig om 2 veckor och dom ska då få en träask med vintillbehör och plats för en flaska.
Utanför en antikaffär träffa vi en sådandär slö golden. Hon var bara 3 år och stog bara där och hängde. Tråkigt att se. Matte var lite bekymrad men skulle ändå ta valpar på henne, hon var ju så fin. Suck, det är sorgligt att se en så livlig hundras bete sig som en zombie.
Vi letade bad till hundarna men det var omöjligt att hitta. Istället åkte vi in till en trädgårdsbutik som säljer mycket vattentillbehör. Vi hittade en bambuvattenpost som vi letat efter så nu ska jag äntligen få mitt vattenspel. Det fanns hur mycket saker där som helst som jag ville ha men inte var det billigt.
Hemma igen var hundarna trötta och Sabina la sig och sov medan Freddie for runt och gjorde av med lite spring i benen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home