Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, July 31, 2006

Slapp- och slöardag!

Igår hade Sabina och jag en välförtjänt slappedag. Vi började med att mysa i sängen och Sabina uppskattade verkligen att ha matte för sig själv. Sen blev det långfrukost och promenad där Sabina fick gå lös och nosa omkring bäst hon ville. Hemma igen tog jag tag i dammsugningen så det skulle vara fint när familjen kom hem och åkte sedan och handlade middag och blommor. Vi hade bröllopsdag igår så lite extra gott skulle det vara. Sen somnade jag i solstolen med min talbok i öronen. Sabina tog också det lugnt.
Vi 3 tog lugnet slut och in stormade Freddie med familjen i släptåg. Mysigt ändå att ha dom hemma. Freddie hade haft det bra på landet och fått bada och shejpat Vanessa till att hälla vatten i hans pool. Han hade också varit och hållt "farmor & farfar" sällskap när övriga i sällskapet var på Malmamarken. Skönt för Freddie att slippa och farmor var så förtjust över hur väl han skötte sig.

Ja hemma skötte han sig mindre bra då husse la sig på studsmattan. Freddie ville inte vara sämre och hoppade upp rakt på husses haka. Snacka om knock-out. Idag var det dags att börja jobba igen och det blev den vanliga promenaden med båda hundarna. Dom skötte sig bra trots att vi träffade Hera med matte. Vi pratade en stund och då fick hundarna sitta lugnt. Bra träning! Sen band jag upp Freddie och träna lite lydnadsmoment med Sabina. Fotgåendet var riktigt bra idag och jag testade att köra ett par moment på rad innan jag belönade. Jag ska börja lägga krut på att tävlingsträna Sabina så hon klarar fler moment utan belöning. Freddie fick träna lite fotgående men han var väldigt okoncentrerad. Det lukta så gott på marken och så låg det äppelkart överallt. Några meter fick vi till i alla fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home