Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, June 30, 2006

Semester!

Nu är det äntligen semester och nu kommer värmen, åh va härligt. Det ska bli så mysigt att få vara med familjen och hundarna på landet. Sabina och Freddie trivs verkligen där och får för det mesta skrota runt som dom vill. Hoppas det blir en hel del bad också.
Idag är det varmt och det märktes på Sabina som jag fick bogsera runt på promenaden. Jag har börjat ta lite längre morgonrunder så att hundarna får sin motion innan det blir för varmt men det verkar inte hjälpa. Freddie blir också påverkad men har lite mer energi om man hittar på något. Han tycker det är urkul att utforska nya jaktmarker och far runt med nosen i backen när han får vara lös. Men fortfarande så kommer han in hela tiden och kollar av och tar kontakt. Det är kul. Han är verkligen inne i könsmognaden och skvätter omkring sig när han får. Han gör lite försök att rida på Sabina också den boven men då säger jag till på skarpen. Men jag tycker ändå att än så länge så har inte den omtalade bomullen i öronen inte infunnit sig utan han är lika lydig och följsam som vanligt.
Nu ska jag klara av det sista på jobbet och sen ska jag försöka glömma allt som har med det att göra. Jag skriver nog ett sista inlägg innan vi åker iväg men sedan blir det paus några veckor.

1 Comments:

  • At 1:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tack själva för en trevlig midsommar! Jättekul att ni ville komma och med kort varsel dessutom! Har knappt orkat sätta på datorn över huvud taget denna vecka :o)
    Får passa på att önska er en jätteskön semester! Ha det gott och sköt om er och passa på och njut av ledigheten och att "bara vara"! Kram från oss alla!

     

Post a Comment

<< Home