Labradorerna Sabina & Freddie

Wednesday, June 21, 2006

Min duktiga prinsessa!

Så var debuten avklarad i lydnadsklass 2. Alla mina farhågor kom på skam och Sabina klarade alla moment jag oroat mig för med bravur. Domare var Leif Olsen och tillhör den trevliga sorten. Vänlig och glad.
Poängen blev:
Platsliggning: 8 (Sabina satte sig upp när jag kom tillbaka)

Fritt följ: 0 (Det var faktiskt ett rätt uselt genomförande, bitvis glatt och trevligt men med en del nosande och sneda sättanden. Sen avslutade Sabina att i sista vändan få syn på en sådan där liten kon som vi brukar ha när vi tränar rutan och glatt far hon iväg och apporterar denna. Därav nollan)

Platsläggandet: 0 (Vet faktiskt inte vad som hände, gjorde väl något jag inte brukar)

Inkallning med ställande: 10! (Sabina har aldrig gjort ett så snyggt ställande, det var full fart, tvärnit och full fart och detta på ett avstånd vi inte tränat tidigare, jag bara häpnade)

Stående: 8 (Sabina gjorde ett perfekt ställande även här men när jag gick tillbaka så vred hon sig)

Apportering: 7 (Här tuggade hon visst och domaren tyckte hon var lite tveksam i upptaget, jag såg bara den fina farten både ut och in och dessutom satte hon sig så snyggt vid min sida och bjöd upp apporten, jag är väldigt nöjd)

Fjärrdirigering: 10 (Bara perfekt helt enkelt)

Fritt hopp över hinder: 10 (Ja även här så häpnade jag över Sabinas perfekta utförande, det trodde jag inte för en vecka sedan när hon envisades med att lägga sig på andra sidan hindret)

Helhetsintryck: 9,5 (Trevligt ekipage, det värmer)

Vi hade verkligen kul och även om jag tappa konceptet lite när hon for iväg efter konen så hade vi jättekul båda två. Jag är så glad över Sabinas prestation och sen måste hon ju alltid göra något tokigt, det är hennes charm. Hade vi inte haft nollorna hade vi vunnit hela tävlingen och det känns skönt att ha i ryggen till nära gång.

5 Comments:

  • At 12:54 AM, Anonymous Anonymous said…

    Grattis till en fin tävling, det gick ju bra värre!
    Vill även önska er en glad midsommar både två och fyrbenta!

     
  • At 7:31 AM, Blogger Tina said…

    Tack det samma Britt!

     
  • At 8:52 AM, Anonymous Anonymous said…

    Tina! Ni är verkligen duktiga och efter att ha sett när du tränade hoppet förra veckan så är ju detta helt strålande bra! jag vet ju dessutom att ni tränar/tävlar lydnad och enbart har kul! Grattis till en superprestation ;o)
    Vi ses i morgon!

     
  • At 10:07 AM, Anonymous Anonymous said…

    Grattis Tina o Sabina! Det här ska ni suga på lääääänge.
    Ha en bra midsommar.
    Agnetha

     
  • At 2:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    Grattis, ni är så duktiga!
    härligt att ni klarade dem momenten som du trodde ni kunde sämst så bra!!

    nästa gång tar ni första pris

    KRAM

     

Post a Comment

<< Home