Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, June 20, 2006

Jägarexamen!

Tjoho!
Igår var jag iväg med Agnetha och våran underbara instruktör och provledare för att skjuta om hagelprovet. Jag bestämde mig för att jag inte skulle åka hem förän jag klarat provet. Vi började med markmålet och Teo förklarade att jag skulle sikta framför bröstet på haren. När vi var och träna sa dom att jag skulle sikta på tassarna så undra på att det gick åt skogen i söndags. Nu satt det massor med hagel på rätt ställe på både räven och haren på första försöket. Sen stog vi och pangade ltie bara för att det var kul och för att värma upp. Agnetha hade redan klarat markmålet så hon hade bara duvorna kvar. Jag fick börja och missade första. Men sedan satte jag 4 på raken. Den sista missa jag för Teo och Agnetha börja prata med mig så jag tappa koncentrationen. Men vad gjorde det provet var klart på första försöket. Snacka om att jag är glad och lycklig. Agnetha fick skjuta några gånger men när nervositeten släppte så grejade även hon 4 duvor och det var 2 glada tjejer som bubblade i munnen på varandra i bilen hem. Nu ska jag släppa det här och ta nya tag i höst med högviltsprovet och så ska jag börja skjuta på trappen.

I morgon är det lydnadstävling med Sabina. Tränade inkallning igen med matskålen som externbelöning. Det går väldigt bra. Freddie fick linjetag mot sin matskål. Jag får träna lite apportering ikväll. Hoppet får gå som det går. Just nu efter pärsen med skjutprovet så kan inget rubba mitt goda humör.

1 Comments:

  • At 5:45 AM, Anonymous Anonymous said…

    Grattis till jägarexamen! Lycka till med lydnadsprovet i morgon, vi håller tummarna för att det kommer gå jättebra!

     

Post a Comment

<< Home