Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, June 11, 2006

Min lilla prins!


Kunde inte låta bli att visa upp min gulliga prins.
Idag håller vi på att förgås i värmen. Tog hundarna på en utökad promenad idag och passa på att träna fotgående med båda. Freddie är riktigt duktig och följer med bra i åttorna. Sabina sätter sig snett i halterna. Suck, funderar på att börja om med klicker. Vet inte heller om det blir någon tävling för jag har glömt betala anmälningsavgiften. Jaja vi får säker 7 poäng på fria följet i alla fall. Fortsatte en bit och lät hundarna springa lösa. Dom började jaga varandra och Freddie sprang rakt på mig så jag föll pladask och slog i huvudet. Åh va arg jag blev och båda kom av sig och kom slokörade och kolla vad som hänt. På tillbakavägen gick vi förbi arga schäfern och det tyckte Freddie var obehagligt. Jag mata honom med godis och berömde varje kontakt. Det är bra träning. Sista biten hem kändes det som om jag bogserade 2 flämtade hundar. Freddie la sig på altanen och orka inte ens hälsa på husse som vaknade. Det har nog aldrig hänt. Men efter en stund var han pigg igen och jag gick ut och träåna stadga. Kasta en dummy och belöna sedan kontakt och gick iväg. Han släpper inte dummyn men det gick bättre och bättre med kontakten. Sista gången satt han kvar men tittar på mig som han frågar "när får jag hämta?" Han ville inte acceptera att vi skulle gå in efter 4 kast. Lite senare så träna vi avlämning på traditionelt vis i tvättstugan. Det gick superbra. Först fick Freddie sitta med apporten i munnen medan jag klia undar hakan. Sen backa jag ett steg och lockade och då bjöd han upp så fint. Jag tror helt enkelt han blir för frustrerad av klickern så han börjar tugga som ren överslagshandling. Nu fortsätter vi på den här linjen istället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home