Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, June 02, 2006

Freddie 8 månader!

Tiden går fort, nu har vi haft Freddie i ett halvår. Freddie firade 8 månadersdagen med att markeringskissa för första gången och lyfta lite lätt på benet. I morse tog jag båda hundarna på en promenad till hundparken, ett område där man får rasta hundar. Hundparken är vårat namn på den. På väg dit var det till att gå fint eller åtminståne inte gå framför mig. Vi träffa labradoren Lisa med husse och vi stog och prata en stund. Undertiden skulle hundarna sitta vilket inte var helt lätt. Till sist fick dom häla och sen gick vi vidare. Framme vid parken släppte jag båda lösa och Freddie for runt men kom som vanligt in och tog kontakt. Han är väldigt diktig på det. Sabina lufsa runt och nosa. Jag satte igång och busa genom att springa fram och tillbaka och då blev det fart på dom. Fast stackars Sabina har inte en chans att hinna ikapp Freddie. När dom lekt en stund blåste jag inkallning och då kom dom som ett skott. Det är jättekul att det funkar så bra. Dom fick frikommando igen men valde att gå bredvid mig fram till vägen där jag kopplade dom för hemgång. Freddie var trots promenaden väldigt stressad när vi kom hem och sprang runt runt mig. Han är förmodligen lite orolig när jag ska gå. Jag fick sätta honom då jag blev tokig på hans spring. Det här måste jag ta tag i. Sabina är lugnet själv och går och lägger sig när vi kommer hem.

Igår var vi och sköt hagel igen. Den här gången var det premiär för Agnetha och så följde Niklas med. Det gick bra för båda men bäst för Niklas som lätt skulle klara provet. Själv kämpa jag på med anläggnignen men det måste tränas mer. Är rejält blåslagen på armen efter några slarviga skott. Kul är det i alla fall!
Nu åger vi till landet och där ska det läggas blodspår för båda hundarna. Hoppas att det blir lite bad också och skön avkoppling.
Ha en bra helg!

2 Comments:

  • At 5:56 AM, Anonymous Anonymous said…

    Bad?? Du tänker väl inte bada själv :)
    Ha nu en riktigt skön och avkopplande helg med familjen på landet!

     
  • At 8:52 AM, Blogger Tina said…

    Hihi nej inte badar jag när det är under 25 grader, i vattnet.

     

Post a Comment

<< Home