Labradorerna Sabina & Freddie

Wednesday, May 24, 2006

Rebellen Freddie!

Freddie börjar bli tonåring och hittar på massa bus. Igår hade han snott ett paket Coldisin (naturmedel mot halsont) från soffbordet när hundarna var ensamma. Han springer och plockar saker som ligger uppe på byråer och andra platser och idag när jag varit ute med Sabina så måste han ha gått upp på köksbordet och haft ner min äggkopp. Det stod kvar efter frukosten och jag bruker städa upp efter att jag varit ute med hundarna. Nu kom han med en stor bit glasäggkopp i munnen som han glatt visade upp. Allt äggskal var borta och jag hoppas verkligen att han inte fått i sig något glas. Nu gäller det att inte ge honom fler tillfällen och kanske gillra en liten fälla.

I dag fick hundarna jobba sig lit etrötta i huvudet. Sabina körde jag lydnad med. Vi har anmält oss till tävling så nu MÅSTE vi träna. Idag fokuserade jag på höger- och vänsterhalter där Sabina börjat sätta sig snett. Fick till det rätt till slut. Sen gjorde jag ett läggande och ett ställande under gång och dom sitter perfekt. Inkallning under ställande var bra med farten idag däremot tar Sabina några steg innan hon stannar. Avsluta med fjärren. Sitt är fortfarande lite tveksamt och så ligger hon lite snett. Jag tänker inte tjafsa om det nu utan bara få till att sättandet blir säkert.
Nu får jag önska alla en skön kristihimmelfärdshelg och med hopp om att det inte regnar allt för mycket.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home