Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, May 02, 2006

Freddie 7 månader!

Tiden går och nu börjar det bli dags att få stil på saker och ting. Freddie börjar bli stor men är fortfarande väldigt valpig. Jag har börjat hejda honom när han vill följa mig överallt. I och med "stanna kvar" fungerar så bra kan jag säga det om jag ska hämta något på övervåningen. Det här gör att han blir lugnare och far inte runt lika mycket. Jag ser också till att stoppa nästan all lek med Sabina. Ofta startar den med att Freddie är lite uppjagad och därför så är det bättre han lugnar sig än börjar busa. Båda hundarna får nu följa med på promenad en gång om dagen. Det går bra nu och dom är lugna. Freddie är så klart nosig men lyssnar fint och märker oftast när jag stannar. Idag satte jag dom på var sitt håll och så gick jag lite fot med Sabina, satte henne och träna sidan med Freddie. Dom är jätteduktiga och sitter och väntar på sin tur. När det passerar människor sätter jag dom ner och så skvallrar dom.
Sabian fick sig en linjetagsduvning i morse. Hon var seg efter gårdagens träning men det gick riktigt bra. Hon fladdra bara lite med blicken men då reste jag mig genast upp och invänta hennes kontakt. Sabina fick hämta 2 ggr för att testa att hon begriper och det var raka skick utan tvekan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home