Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, April 11, 2006

Blommor och träning!

I lördags hade vi vår första träning med apporteringsgänget. Äntligen är snön borta så pass mycket att man kan börja träna på allvar igen. Vi träffades vid Botkyrka BK och gick bort till skogen. Alla ville träna sök och vi la upp ett stort sök med lite knepiga apporter under rötter och i sänkor, men även några lätta. Det märktes att alla hundarna var på hugget och alla jobbade jättebra. Sabina hade full fart både i letandet och tillbaka med sina fynd. Kul att se motivationen och det var så att alla andra reagera också. Sabina fick hämta 3 på raken och sedan fick hon vila. När det sedan var 3 apporter kvar ute fick hon hämta en till. Även då sökte hon bra och fick jobba lite mer. Den sista apporten hade jag lagt nära, raktut till höger under en rot. Loke leta och leta men hittade den till slut. Det var kul att se.

Efter träningen åkte jag hem med Sabina och sedan vidare in till stan. Jag och syrran träffades för att gå på Tage Andersens kameliautställning på Hawylska palatset. Det var helt fantastiskt vilka vackra blommor. Verkligen en fin utställning och jag är glad att jag kom iväg till slut. När vi var klara blev vi upphämtade av Niklas och så åkte vi hem till syrran för att fika och fira hennes födelsedag. Vi blev kvar på middag och kom inte hem förrän sent. Men det var trevligt och länge sedan vi träffades och prata så mycket.

På söndagen var varken jag eller Sabina iform för någon lydnadstävling. Dessutom var vi tvugna att bestämma kakel och färg till köket. Inte det roligaste att göra när solen skiner och det är varmt och skönt ute. Man hade hellre tillbirngat dagen ute. Men efter ett antal butiker så hittade vi vårt kakel och rätt färg till väggarna utan att bli osams. Så det blev en rätt lyckad dag.

När vi kom hem var jag som vanligt tvungen att sätta näsan i böckerna men jag orkade inte riktigt läsa allt. Jag får ta igen det i påsk. Igår var det kurs igen och hjortjakt och vådaskjutning stog på schemat. Vi fick se en hemsk film som får en att fundera på om man verkligen ska skaffa sig en bössa. Men det var väl meningen att man ska tänka till. Peter var inte med så jag fick köra in själv till stan. Inte kul tycker jag med all trafik men det gick bra. Körde bara fel en gång. Men det är så skönt att slippa det i vanliga fall. Dessutom var det diabildsvisning och det är ju Peter som är fena på att fixa bilder som fattas så han ska veta att han var saknad igår.

Nu är det snart påsk och jag ska åka till landet med sonen och Filip. Ska bli riktigt mysigt. Helgen avslutas med walk-up kurs i Katrineholm med Jens Palmqvist. Det ska bli riktigt kul.

GLAD PÅSK!

3 Comments:

  • At 6:07 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ehhh...sonen och Filip till landet?? Är det Freddie som är sonen då eller ;o)
    Är det på måndag walk-up kursen är? Tänkte ev. ringa Inger och höra om det är ok att komma och kika.
    Starkt jobbat att bara köra fel EN gång tycker jag :o)
    Ha en skön påsk och ledighet! Vi hörs å syns! Kram

     
  • At 9:03 AM, Anonymous Anonymous said…

    Glad Påsk ;o)

     
  • At 4:12 AM, Blogger Tina said…

    Öh, jamen Freddie är som ett barn för mig.

     

Post a Comment

<< Home