Labradorerna Sabina & Freddie

Thursday, March 23, 2006

Inget särskilt


Husse har köpt en ny kamera och tagit bl a den här fina bilden på Freddie. Jag hoppas jag får låna kameran snart och ta fler fina bilder.
Idag har jag tränat att gå med båda hundarna på promenad. Det är lite jobbigt, Sabina går så fint vid sidan med Freddie glömmer allt vad vi tränat ensamma. Han flänger omkring längst ut i kopplet. Men efter att vi stått och pratat med en granne och haft tråkigt trilla poletten ner och Det gick riktigt bra att gå fint för båda. Som belöning släpte jag lös dom på ängen så dom fick rejsa runt en stund. Tränade inkallning och då kommer båda så fort dom bara kan. När vi skulle gå hem så hade Freddie hittat något gott att smaska på och ville inte komma med. Men lite morr från mig gjorde att han kom på andra tankar. Skönt att det är så lätt att få honom att lyda. Det är verkligen inte ofta jag behöver säga till honom på skarpen. Imorse fick Sabina och jag sällskap av cockern Olle med matte så träningen jag planerat blev inte av. Det gjorde inte så mycket.
Igår gick Freddie och jag något som vi kallar rödljusrundan. Vi har namn på alla promenadrundor med hundarna. Vi gick förbi skolan och alla barnen hade lunchrast så det var perfekt läge för skvallerträning. Det gick jättebra och jag belönade med att leka med vanten med repet. Freddie skötte sig bra men var väldigt intresserad av alla barn som sprang omkring.
I dag var jag medbjuden på uppletande träning men tyvärr måste jobbet gå före. Jag åker till Sundsvall imorgon och måste förbereda mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home