Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, March 17, 2006

Träningsdag på Södermanlands Hundskola


Fjärta apporterar

Hundarna sitter och väntar på haren

Gisela får hjälp med att vara tydlig mot Willow

Hermes är nyfiken men lugn vid duvan

Igår var vi och tränade hos Håkan & Karina i Flen. Dagen började tidigt och Sabina fick väckas kl 6 och fick till sin förvåning och lycka frukost. Efter den så svansade båda hundarna runt medan jag förökte packa matsäck och komma ihåg vad jag eventuellt glömmt. Resan gick lite segt genom Stockholm men sedan släppte det och jag blåste förbi samlingsplatsen i Nyköping. Men men, vi kom fram tillslut och det var härligt att komma till den sörmlänska landsbygden. Håkan & Karinas gård ligger bara några km ifrån min mormor & morfars gård där jag tillbringade mina somrar som liten.
När vi parkerat och rastat 4-beningar och 2-beningar så bänkade vi oss i teorisalen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home