Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, March 12, 2006

Ingen tränng alls!

Den här helgen har matte ägnat sig åt icke-hundaktiviteter för en gångs skull. I torsdags var jag och såg "En midsommarnattsdröm" på Stadsteatern, en pjäs jag verkligen kan rekomendera. Otroligt rolig och med fantastiska skådespelare. På fredagen var vi iväg till Dramaten och såg Fedra. Raka motsattsen till tordsagens teater kan man säga. Fedra är ett grekiskt drama och spelas på vers. Ja det är inget man ska se när man är trött en fredagkväll men nu när pjäsen fått sjunka in var den nog bra den med. Kanske lite för intellektuellt krävande för mig. Så i lördags var man lite mör och jag tog långpromenad med Sabina runt i Stureby. Sabina är rätt nosig just nu och får därför gå i koppel mesta tiden. Annars så fastnar hon i dofternas värld och bli rhopplöst efter. Släppte lös henne när jag satte mig och sola på en bänk men då satt hon bara vid min sida hela tiden. Försökte träna lite stoppsignal genom att lägga ut en boll, gå framåt, blåsa stopp och skicka på ut. Det gick bra även om det inte var någon direkt fart. Testa att kasta in bollen i ett buskage när Sabina inte såg, skicka på linjetag, blåste stopp men istället för att titta på mig börja Sabina leta runt och hittade bollen. Jag som skulle skicka på sidodirigering. Suck, jag hoppas jag får lite roliga träningstips på stoppsignal på torsdag när vi ska till Håkan & Karina i Flen.

På kvällen kom Niklas bror och hans blivande fru på besök. Det blev en trevlig kväll med mat, vin och melodifestival. Detta gjorde att matte inte var allt för pigg på söndagen och orkade inte masa sig iväg till någon träning. Även hundarna var trötta och sov mest hela dagen. Ibland måste man också vara lite social och göra annat är träna hund. Nu ska jag iväg på konferens i 2 dagar, och det känns jättetrist. Veckorna som kommer är dessutom fullspäckade med aktiviteter så hundarna kommer inte få så mycket mer än det nödvändigaste. Och ikväll är det jägarkurs. Det ser jag i alla fall fram emot.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home