Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, February 26, 2006

OS-GULD, OS-GULD, OS-GULD!



Så här gott sover Sabina efter ett härligt lydnadspass.

Vilken dag! Strålande sol, 6 minusgrader på förmiddagen och en härligt spännande hockeymatch på eftermiddagen. Stackars Freddie blev alldeles förstörd när vi satt och skrek nej och ja vartefter målen sköts i mål. Spännande var det i alla fall och fira måste vi göra.

På förmiddagen var Sabina och jag iväg till SSBK för att träna lite lydnad med "gänget". Vi var 4 som slöt upp idag och Jenny och jag, eller rättare sagt våra hundar fick göra 4-klövern. Det går ut på att man kollar i vilken ordning hunden väljer belöningar. Det var boll, matte, godis och dragskinn som Sabina fick välja på. Jag trodde bollen skulle vara det bästa men det var utan tvekan godis som var nr 1. Sen kom bollen på tät andra plats. Efter det med tvekan dragskinnet och sist matte. Det förvånar mig inte alls. Klappar jag om Sabina som belöning så undrar hon var godiset är. Men det här kan mn då utnyttja och belöna med det sämsta först och spara de bästa till sist. Testade med inkallningen och det funkade faktiskt. Fick till ett snyggt ställande också och då blev det bollbelöning. Utöver detta gjorde vi en gemensam platsliggning i 3 minuter och så träna vi lite fotgående och jag körde sittbelastning. Sabina har otroligt svårt att hålla sig på ändan när man lockar med godis eller lossas kasta boll. Bra träning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home