Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, February 14, 2006

Jägarkursen fortsätter



Är så nöjd med den här bilden. Bara att få hundarna sitta still brevid varandra och dessutom titta upp är en prestation. Dessutom ser man ansiktena och inte bara svarta fläckar.

Freddie är inte helt säker på sitt kvar men det tar sig. Sekunden efter bilden togs var han på benen igen. Han bara måste kolla vad det är matte gömmer sig bakom.

Igår var vi i Högdalen och miljötränade igen. Det var inte så mycket folk men tillräckligt att träna på. Den här gången stog vi inte still utan tränade att gå fint i kopplet, lyssna på matte och att inte springa fram till allt och alla. Det gick till slut men när en duva flaxa upp framför nosen kunde Freddie inte hålla sig. Duvan spatserade retfullt omkring framför oss men när jag sa nej så lugnade Freddie ner sig. Vi var inne i djuraffären för att leta efter en sådan där rolig leksak som Eizor hade men det fanns ingen. Vi provar en annan affär idag. Sabina fick också viltträning i morse då en hare testade sina ben i skogen runt gångvägen där vi gick. Hon lyssnade också på nej trots att hon var lös och fick massa godis och beröm.

Jägarkursen igår var verkligen rolig och vi drog över tiden. Det är så kul att lyssna på läraren och att diskutera och fråga. Det är ju därför man går kurs och jag ångrar inte att jag började. Vi tittade på film på harjakt och på hur ett skjutprov går till. Jag blev nervös bara av att titta på filmen så jag undrar hur det ska gå. Agneta kände likadant. Bara Peter är cool. Han har turen att fått bra tävlingsnerver.
Nu är det bara att läsa läxan till nästa gång, pust.
Träningen ikväll är inställd. Tråkigt för det hade jag sett fram emot. Istället får jag titta på jakt med stående fågelhund på tv. Det är också kul.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home