Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, February 12, 2006

Helg med jakt och middag

Den här helgen har varit ansträngande för både hundar och människor. Man kan undra vad som driver en att gå upp halv sju en lördagmorgon alldeles frivilligt. Men det är så härligt när man kommer iväg. I lördags var det en perfekt jaktdag men kanske något kall. -10 visa termometern men det var klarblå himmel. Och när man går i drevet så fryser man inte direkt. Den här gången var Peter och Hermes med och det var vildsvin som skulle jagas. Det var inte lätt att gå i skogen för det hade kommit massor med snö och på sina ställen sjönk man ner till låren. Jag hade oturen att gå ner mig i vatten och fick gå in i värmestugan. Där fick jag snart sällskap av Tina Ö och vi hade det trevligt och satt och prata hund (vad annars). Värmestugan är försedd med kamin så min strumpa kunde torka och efter lunchen var jag klar för att gå igen. Det blev ett pass till och efter det var jag helt slut. Fattar inte hur Peter orka gå 4 drev i den snön och terrängen. Bra motion är det i alla fall. Tyvärr blev inget skjutet idag. Det är inte så lätt med gris, men det var en härlig dag i alla fall.

Hemma hade familjen aktiverat sig med att titta på OS och jag tog en middagslur. Stackars Peter var tvungen att ordna med middagen som vi skulle komma på. Så på kvällen åkte vi till Jill & Peter och blev bjuden på en fantastisk god middag, tack för det! Trevligt och mysigt var det också trots att i alla fall jag fick anstränga mig rejält för att kväva mina gäspningar. Det var inte för att det var tråkigt!

Söndagen var riktigt lugn. Freddie sov till halv 8 och Sabina till halv 12. Men Freddie var bara uppe och fick frukost och sen somnade han och jag om i soffan, skönt. Så förflöt söndagen för hundarna. Vi människor åkte iväg och titta på kök och sen blev det kinamat till kvällen. Jag tog ett ryck och läste det sista av läxan vi har till idag, såg på söndagsfilmen och somna sedan gott.

Så gick den helgen alldeles för fort som vanligt. Man skulle ha 4-dagarsveckor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home