Labradorerna Sabina & Freddie

Tuesday, February 07, 2006

Jägareskola

Jaha så har man börjat på jägareskolan. Äntligen har man tagit tag i detta med jägarexamen och det är jag så nöjd med. Jag går med Peter och det är bra tycker jag att man är 2 som kan peppa varandra. Inte helt fel att man blir hämtad och lämnad vid dörren heller. Tack Peter! Som vädret var igår var det otroligt skönt att slippa pulsa i snön. På kursen träffa vi Agneta som vi känner sedan Labbecampen. Läraren Johan Frick var trevlig och bra. Lätt att lyssna på och han förklarade bra. Så hitills känns allt väldigt bra och som om det kommer gå vägen. Lite oro känner man för proven och att man måste skjutträna. Allt sker i maj/juni då jag planerat in en hel del prov. Jaktproven går kanske bort om Sabina tänker fortsätta viltvägra men workingtest och dummyjakten kan jag inte prioritera bort. Vi funderar också på att anmäla ett lag till Östras uttagning till Retriver-SM. Då måste man vara med som minst funktionär. Vi får väl se om vi får ihop ett lag.

Freddies öga är mycket bättre och har nästan slutat rinna helt. Lite röd är han fortfarande men jag avvaktar någon dag till.

Ikväll hoppas jag att det blir lydnadsträning. Annars får jag väl åka själv för det är svårt att hitta plogade ytor idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home