Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, February 24, 2006

Dumma Blogg!



Igår försökte jag lägga in den här bilden i inlägget med det strulade hela tiden. Så det får bli ett nytt inlägg idag igen. Visst är han stilig min lillkille. Snart växer han om Sabina. Freddie börjar kännas mer som en hund nu. Vi har börjat gå korta promenader där vi tränar koppel och kontakt. Det märks att han börjar kräva lite mer aktivitet i livet och nöjer sig inte med att gå och skrota i trädgården. Vi tränar så smått på apporteringen men då mest på själva greppet med hjälp av klicker. Det går strålande och Freddie älskar våra små träningsstunder. Han brukar få något att bära med sig in också när vi hämtar tidningen på morgonen och den ska lämnas av snyggt och prydligt :-).

Sabina och jag traglar på läxan med inkallning med ställande. Det går sådär. Sabina har dämpat farten rejält och det blir inga 10:or där inte. Sittbelastningen som vi också hade i läxa har vi inte tränat alls. Skärpning. Det får bli dagens och morgonsdagens träning.

Vi människor har varit och beställt nytt kök. Det ska bli härligt att få allt nytt och frächt men samtidigt gruvar jag mig för själva ombyggnaden. Det kommer bli jobbigt med alla hantverkare hemma och ingenstans att laga mat. Men fint blir det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home