Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, April 03, 2006

Freddie fyller 6 månader idag!

Idag fyller Freddie 6 månader. Enligt en reklambrochyr jag fått för hundmat så motsvarar det att Freddie blivit 7 år. Vid den åldern brukar människobarn börja skolan så då är det väl dax för Freddie då. Allvarligt talat så har jag faktiskt planerat att börja träna lite mer på allvar när Freddie blir runt halvåret. Det var vad uppfödaren, Thomas, rådde oss till också. Så nu ska jag försöka börja planera och träna lite mer målmedvetet och strukturerat. Jag har också märkt att Freddie börjar bli mer träningsmogen och klarar instruktioner bättre och kan koncentrera sig. Det är också hög tid att börja ställa krav på inkallning och att gå snyggt i kopplet.

Fast i helgen har det inte blivit mycket träning. Husse och Matte har varit på Ålandsresa fredag till lördag. Vi var inte så pigga efter det. Men på söndag var det bara att pallra sig upp kl 7, dels för att Freddie krävdde det men också för att vi skulle förbereda släktlunch. Men det gick bra och det blev god mat. Satayspett med jordnötssås hade Filip beställt och till efterrätt citron & marängpaj, mums. Nog för att jag satt och gäspade lite väl mycket mot slutet men det var trevligt ändå. När gästerna gått var det bara att röja och att stoppa näsan i jägarböckerna. Fast det krävde en liten lur för att det skulle orkas med. Tur att jag läst det mesta i veckan och bara hade roliga avsnittet om jakthunden + det mindre roliga om lagen.

Hundarna är trötta idag efter allt ståhej och så har dom varit ensamma 3 timmar medan jag var på jobbet. Efter det är dom alltid trötta, konstigt.

1 Comments:

  • At 1:09 AM, Anonymous Anonymous said…

    Grattis Freddie på din dag!

    kramar Fran och Tindra

     

Post a Comment

<< Home