Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, March 27, 2006

Filip fyller 13 år idag!

Idag fyller lillhusse Filip 13 år. Nu har man 2 tonåringar i huset. Dagen började med sång och frukost på sängen och hundarna älskar att vara med och uppvakta. Freddie hoppa runt bland alla paket och hade nog börjat öppna dom om vi inte stoppat honom. Efter frukost gick jag en runda med Sabina och tog med mig 2 tennisbollar. Tänkte träna linjetag där jag bestämmer vilken Sabina ska hämta. Men jag började med att slänga båda bollarna på vanliga stället vid gångvägen medan Sabina nosa runt på fältet utan att märka vad jag gjorde. Sen fick hon gå vid sidan tills jag skickade henne snett på den första bollen. Det gick lite krokigt men till sist kom Sabina rätt. Fortsatte frammåt och skicka sedan på nr 2 på ett rakt linjetag. Efter det här verkade Sabina trött men jag ville fortsätta träna. Så jag kasta ut bollarna med ca 120 graders vinkel och så skickade jag på nr 1. Det gick perfekt. Kastade ut igen och skicka på nr 2. Nu sprang Sabina för långt och när jag blåste stopp ignorerade hon mig helt och fortsatte lufsa frammåt. Antingen var hon för trött för att orka förstå vad jag ville eller så bara allmänt olydig. Kallade in med pipan men det gick inte heller. Så det blev att koppla upp och gå hem igen. Sabina beter sig precis som när hon förlöper. Loj och mest intresserad av att nosa. Verkligen trist om det ska vara så för hon har varit så pigg och glad efter operationen. Nu börjar jag känna att det här med jaktprov är nog ingen bra idé trots allt.

Freddie fick också en promenad men det gick också dåligt. Kanske var något med mig idag. Han bara nosade och streta i kopplet. Nu har jag gjort en plan för hur jag ska få stopp på det här. Vi träffa Olle också och inte gjorde det saken bättre. Men Freddie gillar verkligen honom och fjäskar så fint för den ointresserade cockerkillen.

Jaja idag ska jag åka och jobba och äntligen gå till frissan. Sen blir det kinarestaurang ikväll för det är Filips favorit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home