Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, May 15, 2006

Motivation!

Den här helgen har träningen med Sabina känts väldigt tråkig och trög. Hon är inne i någon sorts skendräktighet och går helst och nosar på egen hand. VArken apportering eller lydnad verkar särskilt inspirerande när det världen är full av spännande dofter. Jag känner att jag behöver motivation och så går man in och läser kommentarerna på tidigare inlägg och hittar ett mycket motivationshöjande inlägg från Jaana. Tack, det var precis vad jag behövde. Jag kände mest i morse att nu lägger jag Sabina på hyllan, men efter att ha läst Jaanas kommentar känner jag att har jag kommit ända hit måste jag kämpa ända fram.
Det är bara det att efter att ha varit ute och lufsat med Sabina så tar man ut en sprudlande Freddie som inget hellre vill än att träna. Jag har börjat göra små sökövningar med honom där jag kastar upp en dummy som jag sedan plockar upp och gömmer på annat ställe. Han tycker det är jättekul och jobbar med bra fart och intensitet. Hittar gör han snabbt. Jag har även testat med 2 dummys och första gången fatta han ingenting. Men när jag följde med lite så insåg han att det fanns fler att hämta och satte igång och leta. Avlämningarna är bra nu men inte perfekta. Vi tränar det lite separat.
Jaja Sabina kommer väl ur sin svacka och då blir det roligt igen. Till dess tar jag nog en paus med henne. Vi har inga tävlingar och prov att träna inför.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home