Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, June 26, 2006

Midsommmar!




Min man Niklas har hittat en elgitarr

Våra värdar

Alla hundar äter baconben

Så har vi firat midsommar med våra kära vänner Jill & Peter och deras familj. Det var verkligen så mysigt och så mycket god mat, tack snälla ni för att vi fick komma.
Hundarna trivdes också och särskilt Freddie som totaltrachade både Eizors fotboll och favoritgummigroda. Dessutom välte han lite blomkrukor också när han ändå var i farten. Sabina trivdes också då det delades ut både HELA köttbullar och fläskfilé helt utan annan prestation än att sitta och se söt ut.

I torsdags var vi iväg till Brosjön och träna med Lena, Lotta & Uffe. Alize var med och höglöpte men Freddie reagerade inte alls över det. Han var mer intresserad av att busa med Chelsea och Brave. Vanessa var med som Freddievakt men det var ingen bra idé. Han hade suttit och pipit nästan hela tiden och försökt komma bort till oss. Sabina fick några markeringar men inget märkvärdigt. Det var ju unghundarna som skulle träna. Hon apporterade både kråka och rapphöna utan problem men hönan hade hon nog gärna behållt för sig själv.

I lördags var vi iväg på dop i Gammelby. Det blev en lång dag i bilen för hundarna. Det passade rätt bra efter att ha hållt igång hela midsomamrafton. Men jag tänkte att dom kunde sitta uppbundna i trädgården en stund så dom fick lite luft men det var ingen bra idé. Sabina skällde nästan konstant och Freddie satt och mjälla av stress. När man sedan fösökte gå med dom var Sabina i upplösningstillstånd och drog som en häst. Ibland blir jag bara så trött på henne.

Gårdagen blev lugn. Tog en kort promenad med hundarna och tog med mig en filt och senaste numret av Labradoren. Sen låg vi och kopplade av en bra stund. Freddie hade lite svårt med det men la sig tillslut. När jag kom tillbaka hem trodde Niklas att jag varit ute på en riktigt långpromenad och det kunde han få tro :-). Vi åkte iväg till Gudö för att hämta bilen vi lämnat där och fick jordgubbar med glass, mums! Dessutom fick vi marulk och pilgrimsmusslor med oss hem till middag och det är nog min absoluta favoritmat. Tack än en gång för god middag.
På kvällen efter den goda middagen gick jag ut och träna lite med Freddie. Började träna sidotecken med godis och har bestämt mig för att använda Phil Gartons "on" för vänster och "get" för höger. Vi tränade lite stadga också men Freddie tjuter när jag kastar dummyn så jag ska byta taktik och lägga ut den istället. Sen får han hämta om han går snyggt vid sidan. Han grejade det tillslut och så lämnade han av jättesnyggt. Jag tror vi börjar få kläm på avlämningarna nu.

Nu är det sida arbetsveckan innan semestern. Det blir rätt lugnt för mig med bara några möten inplanerade. Chefen har redan gått på semester så man behöver inte överanstränga sig ;-).

3 Comments:

  • At 12:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Det var ju "on" och "out" som Phil lärde ut. Gick kurs för honom även i våras, så att jag fick allt uppfrächat igen!!

    Kul att läsa om era äventyr, Sabinas och Freddies!

    Verkar som att även ni hade en härlig midsommar. Själva så firade vi med Susanne, Leo & Truls.

    Ha en skön sommar, om du inte kommer på labradormästerskapet kanske vi ses på nästa sommars camp.

    /Åsa & co

     
  • At 11:57 PM, Blogger Tina said…

    Hihi på en kurs jag gick för honom var det get, har jag för mig i alla fall.
    Ha en skön sommar ni med och jag hoppas också vi ses på Campen nästa år.
    Tina

     
  • At 2:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Testar bara...

     

Post a Comment

<< Home