Labradorerna Sabina & Freddie

Monday, September 25, 2006

Husse & Matte har varit i London

Sabina & Freddie har fått vila från träning eftersom jag och husse varit och roat oss i London. Vi hade jättekul med shopping på dagarna och fetrock på kvällarna/nätterna. Man är inte 20 längre, det känns idag, men kul var det. Freddie har i brist på hjärngympa slaktat en bilborste och en fin sushi-magnet. Inget av dom fanns i hundhöjd, hmmm. Jag tror jag ska ta och lägga ett jättesök med tennisbollar så han får jobba av sig.

I morse var det bingo när vi mötte cockerspanieln Olle på gångbron. Båda hundarna satte sig direkt dom fick syn på honom och tog kontakt med mig. Tänk va snabbt klickerträning ger resultat. Dom fick träna lite tasstarget, något mer orkade inte jag. Började med Freddie eftersom Sabina verkade mest intresserad av att nosa. Han var på G och jag fick 2 fina stampar utan att han apporterade. Gjorde sen ett nytt försök med Sabina. Hon är lite långsam och inte helt på det klara med va hon ska göra. Belöna med dragkamp idag för att få henne mer taggad och då gick det bättre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home