Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, September 29, 2006

Förkylt!

Usch idag ligger jag hemma och är förkyld. Inte roligt alls när man har så mycket planerat inför helgen. I morgon har vi planerat med Jill och Peter att träna i Ågesta och så ska Anna från retrieverkursen komma med också. Vi ska träna transporter och så ska jag visa lite övningar från klickerkursen. Hundarna har idag fått en vilodag och det är ju inte helt fel det heller. Sabina har varit lite stel i sitt högerben senaste dagarna och jag är lite orolig. Vi har inte gjort något särskilt och hon har inte busat ute med Freddie. Jag ska vara noga med att stretcha henne och se om det blir bättre. Vore kanske bra med ett besök hos Hundkuranten också.

Igår så träna jag ltie på em i alla fall. Det blev att greppa och när Freddie gjorde ett riktigt bra grepp belöna jag med en tennisboll. Sen fick han den andra när han släppte den första vid mina fötter. Testa att byta med godis och sen slänga bollen och snart kunde jag jobba med en boll och få den i handen, fantastiskt. Slutsattsen blir att det här med att han skulle hålla bollen stilla var alldeles för svårt för honom, den här vägen fungerade mycket bättre. Han kommer snabbt in med bollen till mig också men man ser besvikelsen när leken är slut. Men jag ska nog inte se det som negativt. Det betyder att jag skulle kunna få honom att göra något svårt moment bara för att han ska få bollen igen. Jag tänker utnyttja det imorgon när vi tränar transporter.

1 Comments:

  • At 6:29 AM, Anonymous Anonymous said…

    Bra jobbat! Kul att ni fick till det!
    Nu MÅSTE du vara frisk i morgon :o)
    Hoppas vi ses då!

    Krya på dig kramar

     

Post a Comment

<< Home