Labradorerna Sabina & Freddie

Thursday, January 05, 2006

Vilda Freddie!

Freddie har varit mycket busigare senaste dagarna. I morse vakna han 3 och tyckte att det kunde vi andra göra också så vi kunde göra något kul. När ingen nappade på det så roade han sig själv med att riva fram allt han kom åt i badrummet. Glad i hågen kom han med sitt "fynd" till mig, avloppssilen i duschen. Sen höll det på sådär fram till 8 då matte gav upp. Typiskt när man ska vara ledig. Jag tror att Freddie behöver lite mer aktivitet på dagarna. Nu när jag jobbat har det nästan inte tränats alls och inte heller har det varit några utflykter så jag hoppas att det är där skon klämmer. Så idag tog vi en "långpromenad" över gångbron till skolan. Det var spännande och vi mötte glada barn, mindre glada barn och en hund. De glada barnen fick Freddie hälsa på medan vi fick träna på att gå förbi de sura barnen. Freddie upptäckte att kopplet tog slut innan man kom fram dit man ville. Hunden dök upp lite plötsligt och var som tur var kopplad. Det var inte Freddie som sprang emot den. Men när jag ropa (Sabina i förvirringen) så kom han så duktigt och jag kunde hålla honom tills hunden passerat, puh. Man ska ju inte ropa om man inte vet att hunden absolut kommer och dessutom var det en störning vi inte alls tränat på. Skönt att det funkade bra. Nu hoppas vi på en lugn eftermiddag och natt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home