Labradorerna Sabina & Freddie

Friday, December 09, 2005

Freddie går på utflykt



Idag har vi haft en Sabina fri dag. Det är så skönt för då ligger Freddie och sover mest hela dagen och när han är vaken sysselsätter han sig själv. Vi har varit på utflykt ner till bron, det var konstigt tyckte Freddie och en massa bilar på vägen. Men sen kom 2 skoltjejer och det var kul att hälsa på dom. Men det var bäst att skynda tillbaka till matte när man konstaterat att något godis hade dom inte. Jag gav Freddie godis istället så han vet att det är bättre hos mig. Hemma igen var han väldigt i gasen och ville inte blir buren så han fick gå på trottoaren tillbaka. Spännande! Sen var vi ute i trädgården och fota lite. Fick några som blev bra och en ser ni här. Så fort man sätter sig kommer Freddie farande så man får vara snabb.
Sabina börjar bli mer kompis och morrar inte hela tiden utan bjussar på lite lek och dragkamp. Men när Freddie vill dia går Sabina sin väg. Där är det stopp. Igår la han beslag på hennes stora fläskben och låg och smaska förnöjt. Jag avledde med att gå ut med honom så att Sabina kunde ta tillbaka benet. Sen låg hon och vakta hela kvällen.
Freddie sover gärna i sin låda brevid sängen. Jag tror det blir för varmt i sängen och så kan han inte gå upp och kissa när han vill. Det passar mig bra också men igår när jag somnat smet han nedför trappen. Någon hade glömt stänga grinden och sen var det fullt ös. Fick stänga in honom i sovrummet för att han skulle lugna sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home