Labradorerna Sabina & Freddie

Sunday, December 25, 2005

God fortsättning!


Så var julafton över. Freddies första. Allt ståhej verkade inte bekomma honom det minsta. Medan Sabina hade fullt upp att tigga godis av mormor och farfar la sig Freddie och sov. Han insåg snabbt att ingen bjöd på varken pepparkakor eller godis. Ingen matade hundarna alls och det var skönt. Vill inte att Freddie ska få samma förväntningar på gäster som Sabina har. Hundarna fick paket men Freddie fatta inte vad det gick ut på. Han var mer nyfiken på vad Sabina fick och hon kunde öppna också men bevakade sina intressen. Jag fick hjälpa Freddie lite och då gick det bättre. Han fick en leksak, en boll med svans som piper. Sabina fick ett tuggben som hon låg och morra över hela kvällen när Freddie försökte närma sig. Båda fick tuggben av mormor men det fick vänta. Båda två sov som stockar när gästerna gått. Halv 7 vakna Freddie i morse, suck. Då var det bra att plocka fram tuggbenet och det låg han och gnagde på till 8 så jag kunde slumra lite i soffan. Jag har varit väldigt slö idag och bara släppt ut hundarna i trädgården. Men det händer så sällan så det tycker jag inte jag behöver ha dåligt samvete över. Sabina ska få komma ut på långpromeand snart.

Igår gjorde vi en mindre kul upptäckt. Jag skulle ta fram hundarnas julklappar och öppna översta lådan i hundhurtsen som står i tvättstugan. Där var allt bara i småsmulor. Dessutom var 2 blusar som låg i strykhögen ovanför söndertuggade. Lite musbajs avslöjade vad det var frågan om. Hittade spår i min ryggsäck och konstaterade att näbbmusen som spran omkring när vi fikade på jakten förra helgen hade hoppat ner i min ryggsäck och följt med hem. Musen är fortfarande inte infångad så idag blir det musjakt! Var hittar man en öppen affär som säljer musfällor på juldagen?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home